یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۴:۴۵:۲۱مترجم: محمد صادق امینی

ژاپنی‌ها به تحقیقات تحقیقات گوشت نهنگ را روانه بازار می‌کنند
شکار نهنگ‌ها توسط ژاپنی‌ها ممنوع اعلام شد
باشگاه خبری فراساحل: دیوان عالی بین‌المللی لاهه با صدور حکمی، شکار نهنگ‌ها در قطب جنوب توسط ژاپنی‌ها را آنهم به بهانه تحقیقات و پژوهش‌های علمی غیر قانونی اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری دویچه وله آلمان، دیوان عالی بین‌المللی با تصویب حکمی ژاپن را از شکار بی‌رویه‌ نهنگ در قطب جنوب منع کرد. ژاپن که تاکنون به بهانه‌ آزمایش‌های علمی به شکار نهنگ می‌پرداخت و برای شرکت‌های ماهی‌گیری مجوز شکار نهنگ صادر کرده بود، بر اساس حکم دیوان عالی، دیگر حق صدور مجوز در این زمینه را ندارد.

در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه دو کشور استرالیا و نیوزلند از ژاپن به دیوان عالی بین‌المللی شکایت کرده بودند، آمده است: این دو کشور معتقدند که ژاپن به بهانه تحقیقات علمی از شکار نهنگ بهره‌ اقتصادی می‌برد. این در حالی است که کمیسیون بین‌المللی شکار نهنگ در سال ۱۹۸۶ شکار این جانور آب‌زی را ممنوع کرده و تنها شرکت‌هایی مجاز به شکار نهنگ هستند که برای موسسه‌های علمی و پژوهشی اقدام به صید می‌کنند.

این گزارش در انتها با اشاره به اینکه حکم دادگاه وابسته به سازمان ملل قطعی و لازم‌الاجرا است و امکان دادخواهی در دادگاه تجدید نظر وجود ندارد، می‌افزاید: دیوان بین‌المللی لاهه پس از تحقیقات گسترده به این نتیجه رسیده است که شکارچیان دریایی ژاپن در ۹ سال گذشته نزدیک به ۳ هزار و ۶۰۰ نهنگ را شکار کرده‌اند، در حالی که شمار اندکی از آنها برای پژوهش‌های علمی به‌کار ‌رفته است. در همین راستا سازمان‌های طرفدار محیط زیست نیز با استقبال از تصویب این قانون ابراز امیدواری کرده‌اند که با این اقدام جلوی انقراض نسل نهنگ‌ در آب‌های قطب جنوب گرفته ‌شود.


  کد خبر : 82
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  مترجم: محمد صادق امینی

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :